Kasım İndirimlerine Dikkat!
Ticaret Bakanlığı, kasım ayında artan özel indirim ve kampanyalar için tüketicileri uyardı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, alışveri yaparken dikkat edilecek noktalar vurgulandı.
Kasım ayı geldi, indirimler başladı.
Vatandaşlar ihtiyaçlarını karşılamak için indirim dönemlerini beklese de bazı durumlarda kâr edeyim derken zarara girebiliyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaretin yoğunlaştığı ve tüketici mağduriyetinin arttığı indirim dönemine ilişkin uyardı.
Tüketicilerin, ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, satıcı hakkında ön inceleme yapılmasının önemine değinildi.
Alışveriş yaparken, satın alınacak mal veya hizmetin fiyatına, indirim tutarına veya oranlarına dikkat edilmesi, internet sitesinin adres çubuğunun kontrol edilmesi, sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olunması önemli...
Bakanlık açıklamasında, alışveriş yapılacak sitenin SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara sahip olup olmadığına bakılması, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin ayrıntılı okunması konusunda da uyarılar
yer aldı.
Bakanlık, tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımların uygulandığını hatırlattı.
Alışverişlerde hak kaybına uğrayan kişiler uyuşmazlıklarının çözümü için parasal sınırları dikkate alınarak Tüketici Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemelerine başvurabilirler...
Geçen yıl kasım ayında e-ticaret hacminin 1 trilyon 850 milyar lira olarak gerçekleşmiş ortalamanın yüzde 50 üzerine çıkmıştı.
Vatandaşlar ihtiyaçlarını karşılamak için indirim dönemlerini beklese de bazı durumlarda kâr edeyim derken zarara girebiliyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaretin yoğunlaştığı ve tüketici mağduriyetinin arttığı indirim dönemine ilişkin uyardı.
Tüketicilerin, ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, satıcı hakkında ön inceleme yapılmasının önemine değinildi.
Alışveriş yaparken, satın alınacak mal veya hizmetin fiyatına, indirim tutarına veya oranlarına dikkat edilmesi, internet sitesinin adres çubuğunun kontrol edilmesi, sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olunması önemli...
Bakanlık açıklamasında, alışveriş yapılacak sitenin SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara sahip olup olmadığına bakılması, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin ayrıntılı okunması konusunda da uyarılar
yer aldı.
Bakanlık, tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımların uygulandığını hatırlattı.
Alışverişlerde hak kaybına uğrayan kişiler uyuşmazlıklarının çözümü için parasal sınırları dikkate alınarak Tüketici Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemelerine başvurabilirler...
Geçen yıl kasım ayında e-ticaret hacminin 1 trilyon 850 milyar lira olarak gerçekleşmiş ortalamanın yüzde 50 üzerine çıkmıştı.