EKONOMİ

Yap İşlet Devret Modeli'nin Bütçeye Maliyeti Artıyor

Yap işlet devret projelerinin bütçeye maliyeti günden güne artıyor. Avrasya Tüneli’nde işletici firmaya 192 milyon araç garantisi verildi ancak 141 milyon araç tüneli kullandı. CHP İzmir Milletvekili Mahir Polat, tünele yapılan zamlarla birlikte geçmeyen 51 milyon aracın parasının vatandaşın cebinden çıktığını söyledi.

Yap işlet devret projelerinin bütçeye maliyeti her geçen gün katlanıyor.

Avrasya Tüneli’nde de bu model kapsamında işletici firmaya 192 milyon araç garantisi verilmişti ancak 141 milyon araç tüneli kullandı.

CHP İzmir Milletvekili Mahir Polat tünelden geçmeyen 51 milyon aracın faturasının yapılan zamlarla birlikte vatandaşın cebinden çıktığını iddia etti. Zira, Avrasya Tüneli geçiş ücretlerine en son 16 Ağustos’ta zam gelmiş, tek yön geçiş ücretleri gündüz
tarifesinde otomobiller için 112 TL’den 156 TL’ye, minibüsler için 168 TL’den 234 TL’ye ve motosikletler için 41.7 TL’den 60.8 TL’ye yükselmişti.

Hükümetin bayram tatillerinde geçiş yapan araç rakamlarını Rekor diyerek paylaştığını hatırlatan Polat, 2023 yılı sonuna kadar Avrasya tünelinden garanti edilen geçiş sayısına ulaşılamadığını söyledi. Tünelin 2042 yılına kadar yapımcı firma tarafından
işletileceğini hatırlatan Mahir Polat, toplam maliyetin 1 milyar 245 milyon dolar olduğuna vurgu yaptı.