Tüketici şikayetleri için yeni düzenleme

  • 12 Ağustos 2017

Tüketici şikayetlerinde yeni bir dönem başlıyor. Artık sorun yaşayan vatandaş, tüketici hakem heyetine elden başvuru yapmak yerine, e-devlet sistemiyle şikayetini iletebilecek.


Tüketici sorunları saymakla bitmiyor.

Pes edenler olsa da, hakkını arayanlar soluğu tüketici hakem heyetlerinde alıyor. Vatandaşların Müracat için ilçelerdeki kaymakamlık binalarına, illerde ise Sanayi ve Ticaret Müdürlüklerine giderek başvuru yapmaları gerekiyordu, taa ki yeni düzenlemeye kadar.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı yönetmelik değişikliği ile bundan sonra elektronik ortamda e-devlet sistemi üzerinden Tüketici bilgi Sistemi ile başvuru yapılabilecek.

"ARTIK TÜKETİCİKER KAYMAKAMLIKLARA GİTMEK YERİNE E DEVLET ŞÜFRELERİYLE BAŞVURU YAPABİLECEKLER OTURDUĞU YERDEN BAŞVURU YAPABİLECEK KAYMAKAMLIGA GİDİP KAĞIDINI TAKİP ETMEKTEN KURTULUYOR"

Düzenlemeyle, başvuruların karara bağlanma süreci de hızlandırıdı.

"TÜKETİCİLER YOĞUN ŞİKAYETLERİ BAŞVURU SONRASI GEÇ KARAR ÇIKMASI VARDI.BUNA ÖNLEM GETİRİLDİ. BİLİRKİŞİ TESPİTLERİNDE ARTIK 15 İŞ GÜNÜ İÇİNDE RAPORUNU HAZIRLAYIP HAKEM HEYETİNE VERMEK ZORUNDA. 15 GÜNDE ÇÖZÜLMÜŞ OLACAK"

Tüketiciler de, yeni düzenlemeden memnun...

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, yeni düzenlemenin başvuruları arttıracağını da söylüyor.

"TÜKETİCİ KÜÇÜK MİKTARLI SORUNLAR İÇİN HAKEM HEYETİNE GİTMİYORDU. ŞİMDİ PATLAYACAK BAŞVURULAR. HAKEM HEYETİ SAYISININ ARTIRILMASI GİBİ ZORLAYICI BİR DURUM DA ORTAYA ÇIKACAK"