Memur alımlarında yeni dönem

  • 14 Kasım 2017

İl özel idareleri, belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile mahalli idare birlikleri ve döner sermayeli kuruluşlara memur personel alımında düzenleme yapıldı. Bundan böyle, mahalli idareler personel alımını, İçişleri Bakanlığı'nın izni doğrultusunda yapacak. Sınavla ilgili işlemler idare bünyesinde oluşturulacak komisyon tarafından yürütülecek.


Mahalli İdarelere memur alımlarına ilişkin düzenleme Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna göre; belediyelere zabıta memuru ve itfaiye eri; il özel idareleri, belediyeler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile mahalli idare birlikleri ve döner sermayeli kuruluşlara memur personel alımları yeni düzenleme kapsamında yapılacak.

Mahalli idareler, atama yapmak istedikleri kadro unvanı ve sayıları için İçişleri Bakanlığı'ndan izin alacak.
Sınav ile ilgili bütün işlemler, idare bünyesinde oluşturulacak 5 kişilik sınav komisyonu tarafından yürütülecek.

Atama yapılacak memur kadroları ve aranacak nitelikler, ulusal bir gazete, ilgili kuruluşların internet sitesinde, başvuru tarihinden en az 15 gün önce duyurulacak.

İdare, başvuru yapan adayları, KPSS başarı puanına göre en yüksek puanlı adaydan başlayarak sıralayacak. Atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında aday sınava çağırılacak.
Sınav, yazılı ve sözlü olacak. İtfaiye eri kadroları için ayrıca uygulama sınavı da yapılacak.

Atamaya esas başarı puanı, idare tarafından yapılan yazılı ve sözlü giriş sınavı puanı ile KPSS puanının aritmetik ortalaması alınarak belirlenecek.