ÖTV Düzenmelesi Meclis'e Sunuldu
Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulan teklifle Özel Tüketim Vergisi'nin değişmesi öngörülüyor. otomobillerin silindir hacimleri, elektrikli motor gücü ve fiyatlarına göre şekillenen mevcut ÖTV sistemi yüzde 80 sabit vergi oranı ile güncelenecek.
Otomobil fiyatlarını büyük oranda etkileyen Özel Tüketim Vergisi’nin değişmesi için kanun teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunuldu.
Bu kapsamda, otomobillerin silindir hacimleri, elektrikli motor gücü ve fiyatlarına göre şekillenen mevcut ÖTV sisteminin yenileneceği ifade ediliyor.
İçten yanmalı motora sahip yani akaryakıtla çalışan araçlarda yüzde 45, 50, 60, 70 ÖTV oranı yeni teklif kabul edilirse ortadan kalkmış olacak; yüzde 80’lik ÖTV kalıcı hale gelecek.
Mevcut durumda araçların değerlerindeki hızlı artış karşısında yetersiz kalıyor; vergi oranları yüzde 45 ila yüzde 220 arasında olmasına rağmen, fiilen araçlarım büyük kısmı yüzde 80, yüzde 150 ve yüzde 220 oranında vergilendiriliyor.
Çünkü bin 600 cc silindir hacmini geçmeyen ve vergisiz satış fiyatı 184 bin liraya kadar olan araçlar için en düşük oran olan yüzde 45 ÖTV uygulanıyor ancak vergisiz olarak en düşük fiyatlar 600 bin liranın üzerine çıktı.
Bu kapsamda yeni düzenlemeyle ÖTV'ye aracın vergisiz fiyatı da güncele uyarlanarak en düşük 184 bin liradan 600 bin liraya yükseltildi.
Hibrit yani hem içten yanmalı hem de elektrikli motoru olan araçlarda ÖTV oranı değişecek.
Elektrik motoru 50 kilovatı geçip motor silindir hacmi Bin 800 cc(sisi)'yi geçmeyenlerde ÖTV yüzde 80, elektrik motoru 100 kilovatı geçip silindir hacmi 2 Bin 500 cc'yi geçmeyenlerde ÖTV oranı yüzde 130'dan yüzde 150'ye çıkacak.
Daha yüksek motor hacmi ve elektrik motoru gücü olanlarda bu oran yüzde 220'ye çıkacak.
Teklifte, elektrikli araçların ÖTV’sinin batarya kapasitesi ve menzil gibi teknik özelliklere göre belirlenmesi konusunda Cumhurbaşkanı’na yetki verilmesi öngörülüyor.
Bu yetki, elektrikli araçlarda ÖTV oranlarının yasa çıkarılmadan artırılmasına imkan sağlayabilir.
Bu kapsamda, otomobillerin silindir hacimleri, elektrikli motor gücü ve fiyatlarına göre şekillenen mevcut ÖTV sisteminin yenileneceği ifade ediliyor.
İçten yanmalı motora sahip yani akaryakıtla çalışan araçlarda yüzde 45, 50, 60, 70 ÖTV oranı yeni teklif kabul edilirse ortadan kalkmış olacak; yüzde 80’lik ÖTV kalıcı hale gelecek.
Mevcut durumda araçların değerlerindeki hızlı artış karşısında yetersiz kalıyor; vergi oranları yüzde 45 ila yüzde 220 arasında olmasına rağmen, fiilen araçlarım büyük kısmı yüzde 80, yüzde 150 ve yüzde 220 oranında vergilendiriliyor.
Çünkü bin 600 cc silindir hacmini geçmeyen ve vergisiz satış fiyatı 184 bin liraya kadar olan araçlar için en düşük oran olan yüzde 45 ÖTV uygulanıyor ancak vergisiz olarak en düşük fiyatlar 600 bin liranın üzerine çıktı.
Bu kapsamda yeni düzenlemeyle ÖTV'ye aracın vergisiz fiyatı da güncele uyarlanarak en düşük 184 bin liradan 600 bin liraya yükseltildi.
Hibrit yani hem içten yanmalı hem de elektrikli motoru olan araçlarda ÖTV oranı değişecek.
Elektrik motoru 50 kilovatı geçip motor silindir hacmi Bin 800 cc(sisi)'yi geçmeyenlerde ÖTV yüzde 80, elektrik motoru 100 kilovatı geçip silindir hacmi 2 Bin 500 cc'yi geçmeyenlerde ÖTV oranı yüzde 130'dan yüzde 150'ye çıkacak.
Daha yüksek motor hacmi ve elektrik motoru gücü olanlarda bu oran yüzde 220'ye çıkacak.
Teklifte, elektrikli araçların ÖTV’sinin batarya kapasitesi ve menzil gibi teknik özelliklere göre belirlenmesi konusunda Cumhurbaşkanı’na yetki verilmesi öngörülüyor.
Bu yetki, elektrikli araçlarda ÖTV oranlarının yasa çıkarılmadan artırılmasına imkan sağlayabilir.